Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak to vnímám já: Ten chlap je nějakej divnej aneb Kdy od něj dát ruce pryč.

O víkendu jsem se na internetu dostala k článku s tímto názvem, který jsem si přečetl. Pro sychr hned několikrát! Četla jsem ho a souhlasně pokyvovala hlavou už při první větě:

"Je to něco jako červená kontrolka, která se rozsvítí vzadu v hlavě ve chvíli, kdy váš milovaný provede něco, co by opravdu neměl."

No, nedozrálí jedinci, co se chovají jako mladší bráška – to je jistě kapitola sama pro sebe, stejně jako  mamánci, či kategorie těch, co mají problémy pod duchnou. Tam se mi líbila citace, že pokud se nesedí těla, samotné duše to nedoženou. ..

Četla jsem ten článek asi 3x  a vybavovala jsem si chlapce, chlapy a muže, z blízké i širší rodiny, vzpomínala jsem na předky a přemýšlela jsem  jak by naopak měl  vypadat ten správnej chlap.

 Jasně, že se článek vyjadřoval spíše k mladším ročníkům pánů tvorstva, ale já vzala ty chlapy obecně.Od osmnácti do osmdesáti!

Když  to vezmu podle vizáže, tak jako holka milovala jsem Alaina Delona a jako dospívající Lukáše Vaculíka (no jo no už jsou z nich taky pěkní dědkové!).  Dneska se mi líbí tak možná jen George Clooney Samozřejmě, že se mi líbili a líbí vyšší urostlí pokud možno světlovlasí (teď už tedy i bělovlasí) a pokud možno světloocí týpci. To dá rozum ne?

Maličký obrýlený pupkatý strýc s přehazovačkou, by mě asi na první pohled nezaujal.

Co se projevu týče, líbila se mi uhlazenost v chování z filmů pro pamětníky, ale ač protagonisté hráli milovníky, mě nikdy nezaujali zjevem. Oldřich Nový mi vždy připadal jako dědek, o kterého bych si neopřela ani kolo.  A po pravdě, ač miluji staré filmy, jeho přehrávané milostné projevy fakt nemusím. Ale galantnost a pozornost to mě zaujalo. No, jo, ale to jsem vídala ve filmech pro pamětníky… Dneska bych uvítala galantnost v podržení dveří a odnesení nákupu.

Realita byla počátkem minulého století úplně jiná. S tou galantností to taky bylo určitě jinak a s ohledem na to, že ženy bývaly často v domácnosti s rukama na valše, dvořili se manžílci jen dámičkám.  Ale nelze porovnávat neporovnatelné.  Myslím si, že ať už si my ženské představujeme blondýna nebo bruneta, chceme, abychom v něm měly zastání a oporu. Aby byl zodpovědný a spolehlivý. A jsme to zase jen a jen my ženy, které můžeme syny vychovat. A teď přijde to jenže…

Jenže bez mužských vzorů nebo ne zrovna příkladných vzorů to nikdy nedokážeme, ani kdybychom se na nudličky rozkrájely.  Když chlapec nevidí, jak se má chovat muž k ženě nebo vyrůstá v prostředí, kde chlap si ženy neváží a bere jí jen za služku a sprostě jí nadává, co si asi odnese do života? Jak se jednou bude chovat ke své partnerce?

V nedávných dobách platilo, že vojna dělá z chlapců muže. No, možná nějaký čas měli nějaké povinnosti a trochu zodpovědnosti a hlavně jiný režim. Ale já si myslím, že muže mužem dělá výchova. Vzorná výchova rodičů, ale ať se to líbí nebo nelíbí sebevíc, hlavně příkladná výchova otce. Nechci dnešním mladým otcům sahat do svědomí, ale porevoluční generace otců moc příkladem synům nebývá. Je to tak. Porevoluční sebevědomí mladíci bez špetky odpovědnosti plodí a vychovávají děti, s kterými už opravdu nikdo nic nesvede. Abych nebyla nespravedlivá, dnešní generace třicátníků má opravdu velký chaos v prioritách, až na výjimky nejdou dětem v ničem příkladem, hodně jich nepovažuje zaměstnání za zdroj obživy, nežijí v sezdaném svazku a více než rodinné vazby podporují ty virtuální.Slovníky mezi partnery jsou pné vulgarismů a úcta ke starší generaci se všeobecně dávno nenosí...

Každopádně ale pozoruji, že  dnešní  mladí muži, byť hezky vypadají (a krásněj voněj, jak by řekla Evík ze Slunce a seno) nemají v sobě až na vyjímky ani trochu galantnosti, natož zodpovědnosti. Vždyť kolik je otců neplatičů výživného? Prostě se  dnešní život přehoupl do úplně jiných kolejí a já zjišťuji, že život těch o více jak generaci mladších je pro mě už nepochopitelný. Respektuji ho, ale žít dneska život třicátníků bych nechtěla ani omylem.

Takže z úvahy o divném chlapovi jsem se dostala k podivnému chování  třicátníků. No, aspoň vím o čem napíši příště: prý si mladí pánové hledají o mnoho let starší partnerky. Tak ještě chvilku popřemýšlím, jak se k tomu vyjádřit, ale na rovinu – tady nebliká jen varovný signál, ale rovnou maják jako blázen!

Autor: Ladislava Šťastná | čtvrtek 28.7.2016 7:07 | karma článku: 21,41 | přečteno: 1622x
  • Další články autora

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Mladý může – starý musí…

...tak nějak se to říká, že, když člověk zaslechne zprávu o úmrtí člověka. V případě Karla Gotta, po oznámení jeho diagnózy, bylo opravdu jen otázou času, kdy titulky novin zaplní zpráva o jeho skonu.

2.10.2019 v 20:20 | Karma: 17,44 | Přečteno: 812x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Na důchody si počkáme a kdo ví, zda se jich dočkáme?

Když ve filmu Což takhle dát si špenát? omládlý Fanda Liška ve škole sděloval, že ho přece musí zajímat jaký bude mít důchod, bylo to úsměvné. Koho by v deseti letech zajímala výše penze, když má do důchodu daleko?

19.9.2019 v 20:20 | Karma: 17,14 | Přečteno: 428x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Někdy se ví, co Bůh chystá…

No, řeknu vám otevřeně, že zpráva o nemoci Karla Gotta mě zas tak moc nezaskočila. Už někdy zjara jsem říkala, že se mi nelíbí to, co se okolo zpěváka děje. Když jsem slyšela písničku, co nazpíval se dcerou Carlotte řekla jsem si:

12.9.2019 v 20:20 | Karma: 26,70 | Přečteno: 1055x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: "Kdož su boží bojovníci..." aneb taky svádíte boj o hřiště?

Tak si představte, že když jsem byla malá každé poledne (a tuším i půlnoc) zněla tato znělka z kostelní věže. A považte, že naše malé městečko má bojovného ducha stále. Právě bojujeme o rákosníčkovo hřiště.

26.2.2019 v 7:07 | Karma: 14,79 | Přečteno: 480x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Když pod označením luxusu v Praze, pozřu maso z nemocné krávy, ale draze

mám se cítit blaze? No, řeknu vám, že po přečtení titulku o hnijícím mase nemocných krav dovezených z Polska, prodávaných jako argentinské hovězí v pražských luxusních restauracích jsem si řekla,

7.2.2019 v 7:07 | Karma: 22,20 | Přečteno: 864x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Arizonští poslanci schválili zrušení 160 let starého zákona zakazující potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

  • Počet článků 394
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 888x
Kdo jsem? Obyčejná ženská, co téměř šedesát let hlavně vnímá svět kolem sebe a občas má pocit vyjádřit se k situaci ze svého pohledu.

Seznam rubrik