Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak to vnímám já: Když nebudeš platiti - budeš náramek nositi !

Tak prý se našlo řešení na neplatiče výživného. Slyšeli jste to? Četli jste to? Já ano a samozřejmě jsem otočila oči v sloup. Co je to zase za paskvil? Napřed řidičáky a teď náramky? No, to ty děti opravdu nakrmí...

...takže asi takto:

Ani řidičáky, ani náramky (domácí vězení), ani diskuze o zálohovém výživném nevyřeší neduh dnešní doby!

Na vině je to, že v dnešní době chybí:

ODPOVĚDNOST!

ČESTNOST!

TOLERANTNOST!

TRPĚLIVOST

Odpovědnost - milí, zlatí, ta se nám vytratila ze života úplně! Čest už mladším ročníkům taky nic neříká, Tolerantnost nahradila sobeckost a závist a trpělivost - to je co? Dávno už nelze žít dle rčení, kdo si počká - ten se dočká. Ale mladí chtějí vše teď hned, včera bylo pozdě...Chtějí napřed mobily, tablety, počítače, auta a tak to jde donekonečna...A ve finále si ničeho neváží. Proč taky, že? Lehce nabyl - lehce pozbyl!

Neváží si ani života a to ať už svého nebo života, za který by měl nést odpovědnost!

Ten, kdo přivede dítě na svět, by měl mít bez pardónů odpovědnost na takové úrovni, že nebude licitovat o každé stovce, kterou by měl poskytnout na obživu svého dítěte.

V dnešní době, kdy člověk čte, kolik dětí vyrůstá v neúplných rodinách (potažmo možná v doplněných rodinách jiným partnerem nebo partnerkou), kde se svazky uzavírají jen na chvilku, nezřídka kdy, co dítě v rodině, to jiný biologický autor, kdy rodiny žijí na dluhy, často z dávek, často s vědomím toho, že STÁT SE MUSÍ POSTARAT je člověku tak nějak šoufle, kam ten svět dospěl. Mladí si neváží starých, nemají žádnou morálku, stačí se podívat do hodin v základních školách, jak dnes vypadá výuka. Stačí poslouchat zdecimované vyučující, jak těžké je udržet morálku ve vyučovací hodině (leckdy by to pár facek zpravilo, ale to se nesmí!). Nikdo nikoho nerespektuje a čím větší šmejd, tím větší má štěstí. Čím víc řve, zastrašuje a vyhrožuje, tím víc se domůže svého... Co není zakázáno - je vlastně dovoleno!

Když zapnete televizi vidíte jen násilí, agresi, vraždy a to ani nemluvím o slovníku, který i mě občas tahá za uši a to už s přibývajícími roky taky nerudnu při sprostých slovech. Jo, ještě nedávno jsem byla jak příslušník indiánského kmene rudá až za ušima, dneska občas nějaká peprná slůvka taky vypustím z úst - nejsem svatá. Ale rozhodně jatečnými zvířaty a pohlavními orgány nenazývám vše okolo sebe a nevkládám je za každé slovo...A ke starším chovám úctu, ač se můj názor na diskutované téma může lišti!

Prý svět se mění a my s ním?

K lepšímu?

K horšímu?

Kdo ví? To jednou ukáže čas.

Hmmm.... některé změny z mého pohledu moc k užitku nejsou.

Jasně, že kdyby se nic neměnilo, tak by nebyl žádný pokrok, ale jsem staromilec. Uznávám rodinu. Uznávám tradiční hodnoty. Vážím si lidí, co spolu v páru prožili dobré i zlé a vychovali děti a radují se z vnoučat. Za dvacet, třicet let se bude na zlaté svatby vzpomínat asi jako na panny před svatbou - bude to prehistorie!  

Co se dá dělat?

Můj velký obdiv mají dneska páry, co když se rozejdou, jsou schopny spolu bezproblémově vychovávat děti...Klobouk dolů!

Jenomže dnešní doba je hodně jiná i v tom, že právě děti někdy nejvíc trpí díky těm, co je přivedli na svět, Tragické je, když slouží coby prostředníci mezi znesvářenými rodiči. Trestuhodné je, že rodič zapomene, že vůbec nějaké dítě na světě je a má své potřeby!

Někdy se (ne)platiči výživného mylně domnívají, že jde o prachy, jimiž si vylepšuje druhý rodič svojí životní roveň a tak raději neplatí nic (nebo podle svého uvážení) a snižují životní úroveň vlastního potomka nebo potomků.

Je to vůbec rodič? 

Slzíme u opuštěných pejsků a že jich najednou je a hladovějící potomci jsou nám putna?

No, a pak se hledá a vymýšlí jak myslitele neplatiče potrestat, jak si na ně zajít a jak dosáhnout spravedlnosti?

Jak?

Je to běh na dlouhou trať.

Chceme odstraňovat důsledek a přitom příčinou je nezodpovědnost! Příčinou je úpadek morálky!

Nová porevoluční etapa života příliš uvolnila morálku a skoro dvacetisedmileté důsledky budeme řešit náramky? No, to je opravdu zase řešení!

Ve školách by se měla v první řadě neprodleně začít povinně vyučovat finanční gramotnost a pak je třeba vštěpovat dětem, co je odpovědnost... Ano, je to běh na dlouhou trať, ale tohle je důsledek porevoluční doby: chaos, nic nedotažené do konce, novely novel a střídání se ministrů a vůbec....

Jen tak pro zajímavost udělejte si průzkum u svých známých a přátel, jak to mají s finančním vedením domácnosti. Ono totiž často není v páru společné hospodaření, ale to je moje, to jsem si vydělal(a) já...proto se ty páry rozcházejí, protože každý sobecky myslí jen a hlavně na sebe. A je jedno, zda nepracující chlap parazituje na ženské a její mateřské nebo ženská nepracuje a tahá prachy z chlapa... Není žádné naše rodinné společné. Ale moje a tvoje. Po rozchodu partnerů taky neslýcháte: "naše děti" ale "moje děti".

Nstěhovala k nám tetka závist, přitáhla sebou i ostatní příbuzné: zlobu, nenávist a vypočítoavost!

Byla bych pro to, aby do povědomí lidí vstopilo to, že nežijeme jen pro hmotné statky.

Základem společnosti, dle mého je rodina! A klidně mě suďte, že jsem staromilec! Ano jsem! Uznávám rodinu. Podle mého, je zakopaný pes právě v tom, že tahle hodnota se nejak vytrácí....

Přemýšlím a uvažuji si jen tak pro sebe a našla jsem svoje řešení na neplatiče alimentů.

Dle mého už dávno měl fungoval registr dětí, stejně jako registr aut (povšimněte si, že to je asi mnohem důležitější - registrovat kdejakou plechovku), kde by si každý zaměstnavatel, ale i třeba OSSZ, FÚ a ÚP zjistil, který otec (nebo matka) má vyživovací povinnost a ke komu a výživné by odesílal z platu, důchodu nemocenské nebo z dávek státní sociální podpory. I za cenu toho, že by se výživné odvádělo třeba na Úřad práce a ten by pak vyplácel výživné stejně jako přídavky na děti. Žijeme přece v počítačové éře nebo ne? Počítače všech institucí - propojte se! Napřed by šlo z platu výživné (a třeba i zálohové) a pak plat nebo dávka na účet nebo složenku... No a co, že dostaneš málo? Přivedl jsi nebo přivedla jsi děti na svět - jsou tvoje, ty se o ně postarej! Ne stát. A že nemáš práci? Ale kdeže! To jsou kecy v kleci.

Shodou okolností jsem viděla reportáž o tom, kolik fabrik hledá zaměstnance a ty pak agentury sváži ze zahraničí. Tak takto tedy ne. Máš děti? Máš k nim vyživovací povinnost? Žádné nemůžu sehnat práci - agentury by se měly postarat o našince. Zajistit  jim ubytování a práci a o zaměstnance nouze nebude...

Že je to blbost?

Že je to nereálné?

Třeba zase tak moc ne!

Jak to může někdo odsuzovat. Zkusilo se to?  Ne!

Oni by si možná někteří ploditelé uvědomili, že dítě není věc a že má taky svoje potřeby. Možná by konečně přišli na to, že výživné není jen od slova výživa (ano slyšela jsem názor, že tolik peněz dítě neprojí, co rodič musí posílat a setkala jsem se i s tím, že si rodič odečítal z výživného peníze za stravu, když měl děti u sebe???). On kdyby správně fungoval systém a vše bylo řádně propojeno, by nemohl nikdo střídat zaměstnání po každém uložení exekuce na plat z důvodu neplacení výživného, on by se na každého ptáčka našel háček...

Jen tak pro sebe přemýšlím, že vlastně i takové náramky na to domácí vězení budou taky něco stát. A na to jako peníze budou? Nebylo by lepší dát je rovnou dětem? Český človíček si stejně zase najde způsob, jak i tento systém obejít. A pak silně pochybuji, že náramek na zápěstí neplatícího rodiče zajistí to, aby jeho dcera nebo syn mohla nebo mohl na školní výlet, či zda budou mít zaplacené obědy ve škole.

Takže moje rada na konec mé úvahy, pak trochu po vzoru Haliny Pawlowské, zní:

"Nechceš-li náramek nositi - nesmíš děti ploditi!"

Autor: Ladislava Šťastná | pátek 30.9.2016 20:20 | karma článku: 21,68 | přečteno: 598x
  • Další články autora

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Mladý může – starý musí…

...tak nějak se to říká, že, když člověk zaslechne zprávu o úmrtí člověka. V případě Karla Gotta, po oznámení jeho diagnózy, bylo opravdu jen otázou času, kdy titulky novin zaplní zpráva o jeho skonu.

2.10.2019 v 20:20 | Karma: 17,44 | Přečteno: 812x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Na důchody si počkáme a kdo ví, zda se jich dočkáme?

Když ve filmu Což takhle dát si špenát? omládlý Fanda Liška ve škole sděloval, že ho přece musí zajímat jaký bude mít důchod, bylo to úsměvné. Koho by v deseti letech zajímala výše penze, když má do důchodu daleko?

19.9.2019 v 20:20 | Karma: 17,14 | Přečteno: 428x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Někdy se ví, co Bůh chystá…

No, řeknu vám otevřeně, že zpráva o nemoci Karla Gotta mě zas tak moc nezaskočila. Už někdy zjara jsem říkala, že se mi nelíbí to, co se okolo zpěváka děje. Když jsem slyšela písničku, co nazpíval se dcerou Carlotte řekla jsem si:

12.9.2019 v 20:20 | Karma: 26,70 | Přečteno: 1055x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: "Kdož su boží bojovníci..." aneb taky svádíte boj o hřiště?

Tak si představte, že když jsem byla malá každé poledne (a tuším i půlnoc) zněla tato znělka z kostelní věže. A považte, že naše malé městečko má bojovného ducha stále. Právě bojujeme o rákosníčkovo hřiště.

26.2.2019 v 7:07 | Karma: 14,79 | Přečteno: 480x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Když pod označením luxusu v Praze, pozřu maso z nemocné krávy, ale draze

mám se cítit blaze? No, řeknu vám, že po přečtení titulku o hnijícím mase nemocných krav dovezených z Polska, prodávaných jako argentinské hovězí v pražských luxusních restauracích jsem si řekla,

7.2.2019 v 7:07 | Karma: 22,20 | Přečteno: 864x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nenávist vůči Ukrajincům, segregace Romů. Amnesty International kritizuje Česko

24. dubna 2024  2:28

Ukrajinští uprchlíci se loni v Česku potýkali s nenávistnými projevy a diskriminací, pokračovala...

Místo do šrotu do opravny. Směrnice EU prodlouží záruku a zakážou „kazítka“

24. dubna 2024

Premium Do budoucna by měla být oprava rozbitých a porouchaných domácích spotřebičů jednodušší. A stejně...

Ignorovat, nebo demaskovat? Německá média řeší, jak informovat o AfD

24. dubna 2024

Premium Je to teď horké téma. Německá mainstreamová média stojí před volbou, nakolik a jakým způsobem...

Šibal z Prahy podmázl průvodčího, s Lorenovou v negližé předběhl konkurenci

24. dubna 2024

Seriál Byla teprve na začátku kariéry, ale fotografové na ni už stáli fronty. Snímek mladičké Sophie...

  • Počet článků 394
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 888x
Kdo jsem? Obyčejná ženská, co téměř šedesát let hlavně vnímá svět kolem sebe a občas má pocit vyjádřit se k situaci ze svého pohledu.

Seznam rubrik