Jak to vnímám já: Rybková

27. 12. 2016 20:20:00
Mám ráda ryby. A kdo ne? Tedy pravda, jsou lidi, co je nepozřou, ale já ano. Přiznám, že prim hrají ty mořské. Ale kapra jsem na Vánoce měla, to zase jo...

...občas i nějakého koupeného pstruha, ale jinak spíše ty mořské. Ať už jako zavináče v rosolu (které pravda moc nemusím), nebo uzenáčky v rosolu, které naopak zbožňuji. Těch si klidně pořídím před Vánocemi celou velkou pixlu...Mám ráda i rybí salát v majonéze, ačkoliv mi chuť na něj, v mém prvním zaměstnání, na dlouhou dobu zkazila jedna bývalá kolegyně, která tvrdila, že to šedé uvnitř nemusí být kůže z ryb, ale klidně myši...Brrr...tehdy kelímek s odporem letěl do koše a obsah mého žaludku do záchodové mísy. Ale i navzdory tomu jsem na ryby nezanevřela. Pravda, ty mořské znám víceméně z plechu, neboť u moře jsem byla naposledy před hodně, hodně lety a nepočítám, že bych se tam někdy vypravila. Už přesně vím, kterou rybí konzervu použít na taštičky z listového těsta, které ryby použít do rybí pomazánky a kterou plechovku s rybičkami si otevřít jen tak jako chuťovku k telce nebo, které „čudly“ si dát na čerstvý chleba s máslem, osolit, opepřit...

Skoro deset let jsem žila ve městě, které bylo proslulé rybářskými trhy (škoda, že jen jednou za rok) a tak jsem ochutnávala i uzené ryby a to nejenom tuzemské. A co víc, podle receptů věhlasného kuchaře Miloše Štěpničky, šlo zakoupit i rybí speciality. Jestli je něco na světě neodolatelné chuti, něco po čem se vám budou sbíhat sliny a budete slintat jak s onemocněním slinících žláz, je to rybí salát z uzených ryb. Ten všem rybomilům vřele doporučuji...To vám je dobrota!

...ten mi chybí. Ne, že bych ho jedla často, ale minimálně 1x do měsíce jsem si ho dala třeba k svačině nebo místo oběda. Nebo jsem si zakoupila rybí lečo či rybí oheň, což byly vynikající saláty z ryb. A rybí salát jako takový? Kam se hrabou všechny ty kupované...To se nedá srovnat!

Jasně, že mi zcela nedávno šla huba hodně šejdrem a v obchodě jsem si vyčíhla rybí salát. Hned jsem věděla, co budu mít k obědu. Koupím ještě nějakou cerální housku a mňam, mňam, mňam...

„Ty teda dneska vypadáš, jako vyblité lečo?“ přivítala mě mezi dveřmi matka. Jo, vypadala jsem jak po proflámovaném víkendu.

Něco mě prohnalo, asi zase rybí salát. Naposledy mě takto prohnal někdy na podzim, ale to jsem si myslela, že je kvůli teplu. Teď je zima a ten salát s majonézou mě prohnal naprosto stejně“

„ A víš proč? Protože žereš ryby, co plavou v moři a to moře už nejní tak čisté jako bejvalo. Já to na dovolené viděla, jaké splašky se vylejvají do moře, navíc samý potopený lodě, ropný skvrny, ekologický katastrofy, podmořský atomový výbuchy a těch utopenejch, co je teď mořích... a ryby to všechno sežerou...“

Chtěla jsem matku zastavit, že ryby až na vyjímky nejsou masožravé nestvůry, ale přednášku jsem nedoposlechla do konce. V trysku jsem vlétla opět na WC . Bylo mi zle. Když jsem se pak vracela přes koupelnu zeptala se mě zcela bezelstně mami:

„Dáš si s námi rybičkovou pomazánku....???“

„Mami a odkud si myslíš, že ty ryby jsou?“ Zeptala jsem se s bolestivým úsměvem, který hned vystřídal opětovný úprk na WC.

„No, jo, vidíš! To si pomazánku asi s námi nedáš, co? Tak víš co Ladi, dej si něco jinýho...“

No, takovouhle osůbku prostě milovat musíte.

Jo, a na ryby jsem zatím nezanevřela! A dva rybí saláty mám v ledničce!

Autor: Ladislava Šťastná | úterý 27.12.2016 20:20 | karma článku: 17.28 | přečteno: 385x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 28.38 | Přečteno: 544 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 50 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.41 | Přečteno: 299 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 525 | Diskuse
Počet článků 394 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 885

Kdo jsem? Obyčejná ženská, co téměř šedesát let hlavně vnímá svět kolem sebe a občas má pocit vyjádřit se k situaci ze svého pohledu.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...