Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak to vnímám já: Tam kde létají pečené kachny...

Znáte pořekadlo, že z kachny je i prd dobrej? Tak u nás se ze zbytku kachního masa a výpeku připravuje krupeto (hrách a kroupy, to je možná hloupý, ale chutný...)

V neděli jsme měli dozlatova vypečenou kachničku s exkluzivně chuťově dobrým červeným zelím (pochvala od otce mě obzvlášť potěšila, protože červené zelí prostě musí být excelentní) a domácím bramborovým knedlíčkem (pěkně ve slupce uvařené brambory a pak nastrouhané a smíchané s polohrubou moukou, trochou solamylu, vajíčkem a osolené ani ne málo ani ne hodně)... A protože nejsme žádní velcí jedlíci, vždy zbyde pořádný kus masa. A to se pak namočí na noc zvlášť kroupy a zvlášť hrách a druhý den se vše uvaří, udělá se dozlatova křupavá cibulka a zbytek kachního masa se obere, nakrájí a rozehřeje ve výpeku, kam se pak přidají uvařené, scezené kroupy a uvařený scezený hrách, smíchá se to se s tou zlatavou cibulkou (tu bych nejraději snědla jen tak), osolí se to, opepří se to, přidá se majoránka a utřený česnek, vše se to promíchá a když to na chvilku strčíte zapéci do trouby...mňam...mňam...mňam... Tedy pro mě mňam, někdo nad hráchem a kroupama ohrnuje frňák a jídlo mu příjde nedůstojné!

Štymovala jsem si  i já v úterý chuťové buňky na středeční jídlo a zrovna jsem si uvařila kávu, když se otec vypravil na balkón pro pekáče s masem, že tedy obere maso... a pak se přeberou ty kroupy a hrách...

a

...z balkónu ke mě dolehlo klení otce a tak jsem tam rychle běžela. Otec už nesl v ruce vrchní část pekáčku s tím, že spodní část pekáčku mu spadla z balkónu...

 Napřed jsem myslela, že si dělá srandu, protože šel tím svým pomalým krokem a nesl jako svátost horní část pekáčku, kdy já viděla, že něco nese a brala jsem to jako srandu. Pak jsem pohledem zjistila, že nese jen ten vršek... Aha, ona mu asi ta spodní část spadla na zem na balkóně a to klení a tohle je signál pro mě, jdi to sebrat! 

Tak jsem šla.

Ale na zemi na balkóně druhá, spodní část pekáčku nebyla.

???

Pohledem z balkónu, z výšky šestého patra, jsem zjistila, že na středeční oběd si můžu nechat zajít chuť. Neb spodní část pekáčku i se svým obsahem skončila na stříšce nad garážemi.

 Vydala jsem ze sebe jediné: "Ty vole, ještě, že to nevzalo nikoho po hlavě..."

Otec hned, že jde dolů a že po žebříku vyleze na stříšku, což jsem v jeho věku (blížícím se osmdesátce, kdy s obtížemi sotva chodí) a při zledovatělém chodníku nemohla připustit. Nabídla jsem, že zajdu k sousedům v přízemí a poprosím je, zda by nějakým způsobem přes jejich balkón ten pekáč nesebrali...

Jasně, že jsem přemýšlela, co budu dělat, když mě sousedé pošlou do háje. Nesměle jsem zazvonila a vysvětlila jsem, proč je obtěžuji. Soused ihned vytušil, která bije a uculoval se s tím, že to byla šílená rána, které se lekli a pak, že uviděl ten náš pekáček. Omluvila jsem se za otce, když mi pak podával pekáček i s obsahem...

Inu stane se.

A stanou se i horší věci.

Nemusím doufám popisovat, že jsem pak propadla v šílený, neutuchající smích, který byl přímo k nezastavení. To prostě nešlo neřvat smíchy!. Rozchechtala jsem oba rodiče a spolu s mamkou jsme si pak otce dobíraly, že jsme ani netušily, že pečené kachny lítají po sídlišti i s pekáčkem. Stačilo jen říci "ka-chna" a vyprskly jsme opět smíchy...

Tak srdečně, a možná i škodolibě, jsem se už několik let nezasmála...

No co?

Svět je báječné místo k žití a já mám tu čest žít v místě, kde sice nelítají pečení holubi do huby, ale pozor - pečené kachny i s pekáčkem. 

Akorát teď už vím, že není radno štymovat si chuťové buňky moc dopředu, ono se pak klidně může stát, že budete mít výraz jako když vám uletěly ne včely, ale pečená kachna i s pekáčkem...

Autor: Ladislava Šťastná | pátek 6.1.2017 20:20 | karma článku: 19,47 | přečteno: 442x
  • Další články autora

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Mladý může – starý musí…

...tak nějak se to říká, že, když člověk zaslechne zprávu o úmrtí člověka. V případě Karla Gotta, po oznámení jeho diagnózy, bylo opravdu jen otázou času, kdy titulky novin zaplní zpráva o jeho skonu.

2.10.2019 v 20:20 | Karma: 17,44 | Přečteno: 812x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Na důchody si počkáme a kdo ví, zda se jich dočkáme?

Když ve filmu Což takhle dát si špenát? omládlý Fanda Liška ve škole sděloval, že ho přece musí zajímat jaký bude mít důchod, bylo to úsměvné. Koho by v deseti letech zajímala výše penze, když má do důchodu daleko?

19.9.2019 v 20:20 | Karma: 17,14 | Přečteno: 428x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Někdy se ví, co Bůh chystá…

No, řeknu vám otevřeně, že zpráva o nemoci Karla Gotta mě zas tak moc nezaskočila. Už někdy zjara jsem říkala, že se mi nelíbí to, co se okolo zpěváka děje. Když jsem slyšela písničku, co nazpíval se dcerou Carlotte řekla jsem si:

12.9.2019 v 20:20 | Karma: 26,70 | Přečteno: 1055x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: "Kdož su boží bojovníci..." aneb taky svádíte boj o hřiště?

Tak si představte, že když jsem byla malá každé poledne (a tuším i půlnoc) zněla tato znělka z kostelní věže. A považte, že naše malé městečko má bojovného ducha stále. Právě bojujeme o rákosníčkovo hřiště.

26.2.2019 v 7:07 | Karma: 14,79 | Přečteno: 480x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Když pod označením luxusu v Praze, pozřu maso z nemocné krávy, ale draze

mám se cítit blaze? No, řeknu vám, že po přečtení titulku o hnijícím mase nemocných krav dovezených z Polska, prodávaných jako argentinské hovězí v pražských luxusních restauracích jsem si řekla,

7.2.2019 v 7:07 | Karma: 22,20 | Přečteno: 864x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno  21:15

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

  • Počet článků 394
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 888x
Kdo jsem? Obyčejná ženská, co téměř šedesát let hlavně vnímá svět kolem sebe a občas má pocit vyjádřit se k situaci ze svého pohledu.

Seznam rubrik