Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak to vnímám já: Píši - tedy jsem!

Když si tak vzpomenu na svoje školní léta není nic, co by mě donutilo vzpomínat nějak extra v dobrém. Nikdy jsem nebyla šprt a nikdy jsem nebyla nejhorší žačka. Často jsem bývala z pohodlnosti lajdák...

Copak na prvním stupni, tam to bylo v naprosté pohodě, číst a psát jsem uměla před nástupem do školy a už v první třídě jsem zfalšovala podpis mamky. No, dneska bych asi za to byla řešena ve výchovných komisích za podvod a rodiče by museli absolvovat bezpočet kázání odevšad. Já tehdy zapomněla dát podepsat úkol, tak jsem si to před odevzdáním podepsala sama a doma jsem to pak řekla. Učitel nic nepoznal a naši mi vysvětlili, že je to podvod a ať to víckrát nedělám...

Na druhém stupni jsem nesnášela matematiku. N kvůli číslům, ale kvůli  neurotické učitelce, která mi několikrát přetrhla sešit, že jsem se dostlala za tužkou označený okraj. Starší ročníky jistě pamatují jak museli na určité předměty  dělat tužkou okraje v sešitech... Dalším problémem pro mě byl tělák, ne proto, že bych byla hotové budižkničemu, ale já nikdy neměla a nemám sílu v rukou, takže nějaké výmyky na hrazdě či šplhání, to pro mě prostě bylo nemožné...Jenomže, když člověk dostal dvojku z těláku jen za to že nevyšplhal a neudělal výmyk a spolužačka, která neuměla přeskočit ani přes švihadlo, nedokázala ani kotrmelec a při běhu si zakopávala o vlastní nohy dostala z těláku jedničku jen aby se jí jako šprtce nezkazilo vízo, to mi tenkrát rozum nebral a má tělocvičná snaha dostala na frak. A ono je to stále stejné, stále se někomu nadržuje a někdo, kdo se snaží, ale dotyčnému nějak nesedne má smůlu i dneska.

Na druhém stupni jsem milovala díky chemikářce chemii.  Trochu jsem válčila s fyzikou a čeština - to byla kapitola sama pro sebe. Nikdy mi nedělalo problém něco napsat, ale větné skladby a rozbory...K čemu to budu potřebovat?  Jako by nestačilo, že jsem na prvním stupni dlouho jsem zápasila s "i" a "y", sama jsem z toho byla zoufalá a moudrá stará paní učitelka se snažila mě povzbudit a udělat pro mě český jazyk oblíbeným předmětem, když mi řekla památnou větu:

"Píšeš hezky, ale s chybami. Ale jednou se dočkám toho, že budeš jako Božena Nemcová a třeba si od tebe i něco přečtu..."

Pro mě, pro malou asi desetiletou holku to byla taková pocta a taková výzva, ale to by nesměl přijít druhý stupeň s jinou učitelkou, která nepovzbudila za snahu, ale naopak jen kárala, hledala chyby a veřejně zesměšňovala...Na druhém stupni mě moc nebavilo psaní rukou a takmezi písmenky "a" a "o" nebyl skoro rozdíl, pročež mě češtinářka dávala o stupeň horší známku a řekla to tak i mamce, že dokud nezlepším psaní bude mě klasifikovat a stupeň až dva hůře. Kdo z vás by miloval češtinu? Má euforie ze  spisovatelské dráhy byla ta tam. Kdepak Božena Němcová...

Občas jsem pak v pubertě napsala nějakou básničku. Občas jsem někdy někam nějakou poslala, ale...to bylo vše. Pak jsem na můj dětský sen o spisovatelce úplně zapomněla...

Když jsem se rozhodla psát blog, netrpělivě jsem čekala, zda si ho vůbec někdo přečte. Napřed jsem se styděla to i okolí přiznat a říci, že někam píši. Pak jsem občas někde něco zmínila, někomu přeposlala článek e-mailem...

Své blogy jsem začínala psát v době, kdy jsem potřebovala ze sebe dostat, co cítím.Často byly ufňukané, ale pro mě to byla terapie a spojení se světem jinak bych asi musela začít chlastat, abych ustála život..Pro mě byly zpočátku blogy únikem do jiného světa, vycházkou někam, kde občas někdo souhlasně pokýve hlavou a bude rozumět tomu co píši. Potřebovala jsem jako sůl vědomí toho, že nejsem nicka a blbka co ničemu nerozumí a že patřím jen ke škopku. A jestli jsem stará a tlustá a nezajímavá tuctová šedá myš, která nemá čím zaujmout, to bylo pro psaní nepodstatné...

Dneska píši jen tak pro radost, když mám něco na srdci, když se chci o něco podělit, když se chci k něčemu vyjádřit. Píši když chci a o čem chci. Naštěstí už nemusím poslouchat: "Zakazuji ti, aby si v těch svých blozích zmiňovala mě!" Už mám svobodu slova i projevu!

Božena Němcová nejsem a nikdy jí nebudu. Jsem moc vděčná za každého čtenáře a dobře vím, že mám několik desítek věrných čtenářů a čtenářek, kterých si vážím! Někteří se sami ozývají, když dlouho nic nepíši, že nemají co číst. Je to moc milé. Je milé vědět, že díky mým blogům i ti vzdálenější vědí, že žiji.

A já hodně často nahoru do nebe posílám pozdrav češtinářce, která krom mých školních slohů nic jiného nečetla....

Děkuji a nikdy nezapomenu!

Autor: Ladislava Šťastná | sobota 7.1.2017 20:20 | karma článku: 18,97 | přečteno: 251x
  • Další články autora

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Mladý může – starý musí…

...tak nějak se to říká, že, když člověk zaslechne zprávu o úmrtí člověka. V případě Karla Gotta, po oznámení jeho diagnózy, bylo opravdu jen otázou času, kdy titulky novin zaplní zpráva o jeho skonu.

2.10.2019 v 20:20 | Karma: 17,44 | Přečteno: 812x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Na důchody si počkáme a kdo ví, zda se jich dočkáme?

Když ve filmu Což takhle dát si špenát? omládlý Fanda Liška ve škole sděloval, že ho přece musí zajímat jaký bude mít důchod, bylo to úsměvné. Koho by v deseti letech zajímala výše penze, když má do důchodu daleko?

19.9.2019 v 20:20 | Karma: 17,14 | Přečteno: 428x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Někdy se ví, co Bůh chystá…

No, řeknu vám otevřeně, že zpráva o nemoci Karla Gotta mě zas tak moc nezaskočila. Už někdy zjara jsem říkala, že se mi nelíbí to, co se okolo zpěváka děje. Když jsem slyšela písničku, co nazpíval se dcerou Carlotte řekla jsem si:

12.9.2019 v 20:20 | Karma: 26,70 | Přečteno: 1056x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: "Kdož su boží bojovníci..." aneb taky svádíte boj o hřiště?

Tak si představte, že když jsem byla malá každé poledne (a tuším i půlnoc) zněla tato znělka z kostelní věže. A považte, že naše malé městečko má bojovného ducha stále. Právě bojujeme o rákosníčkovo hřiště.

26.2.2019 v 7:07 | Karma: 14,79 | Přečteno: 480x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Když pod označením luxusu v Praze, pozřu maso z nemocné krávy, ale draze

mám se cítit blaze? No, řeknu vám, že po přečtení titulku o hnijícím mase nemocných krav dovezených z Polska, prodávaných jako argentinské hovězí v pražských luxusních restauracích jsem si řekla,

7.2.2019 v 7:07 | Karma: 22,20 | Přečteno: 864x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění

1. května 2024  20:36

V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...

Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá

1. května 2024

Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 394
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 888x
Kdo jsem? Obyčejná ženská, co téměř šedesát let hlavně vnímá svět kolem sebe a občas má pocit vyjádřit se k situaci ze svého pohledu.

Seznam rubrik