Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak to vnímám já: Někdy se ví, co Bůh chystá…

No, řeknu vám otevřeně, že zpráva o nemoci Karla Gotta mě zas tak moc nezaskočila. Už někdy zjara jsem říkala, že se mi nelíbí to, co se okolo zpěváka děje. Když jsem slyšela písničku, co nazpíval se dcerou Carlotte řekla jsem si:

„A sakra!“

Shodou okolností počátkem roku oslavil krásnou osmdesátku i můj otec a s ohledem na slábnoucí srdce se v předjaří rozhodl pro zákrok, který by člověku nezatíženému věkem a dalšími chorobami zcela jistě pomohl a život na pár let prodloužil. Taťka se upnul  k šanci  ještě zde 2-3 roky, ale nejlépe pět let pobýt v kruhu rodiny. Jeho tělo ovšem bylo operací tak oslabené, že tři měsíce doslova chřadl před očima a ač jsme si z celého srdce všichni přáli, aby konečně nabral sílu a začal se uzdravovat – boj už nevyhrál! Měl motivaci a víru – ale neměl už sílu! Měl totiž velkou chuť do života a nehodlal se jen tak smířit s tím, že jednou se mu srdce zastaví. Měl okolo sebe rád celou rodinu včetně pravnoučat a chtěl je vidět vyrůstat – tak moc si přál žít! Když vnučky připravily pro svého dědu do nemocnice prezentaci videa z fotkami a  podbarvily to písničkou právě Karla Gotta, co zpívá s dcerou Charlotte doslova se při poslechu textu ježily chlupy na celém těle. Říkala jsem si, co Karel Gott  ví o své budoucnosti,  když v textu zpívá : „na všechny z cest svítím ti dál?“ Písnička je to nádherná, ale když jsem jí slyšela, přišla mi taková hodně smutná, taková o loučení se životem a tekly mi při ní slzy jako hrachy. Tak jsem při prezentaci fotek taťkovi raději hodně utlumila zvuk.

Když to vezmu kolem a dokola, ono prožít plnohodnotný život v tělesné a duševní svěžesti a sfouknout si z narozeninového dortu alespoň těch osmdesát svíček je opravdu zázrak.

 Kdo to dneska dá?

Kdo se dožije v tělesném a duševním zdraví osmdesátky?

Znám mnoho mladších o hůlkách, holích, na vozících, posedávajících, užívajících spousty léků….

…znám a znala jsem i lidi, co přes tělesné neduhy byli duševně svěží i v osmdesáti. A měli šílenou chuť do života a plány do dalších let. Pak si člověk řekne, jaká je to nespravedlnost, když takový člověk musí odejít. Nebo proč člověk, co chtěl žít - musel zemřít? V kontrastu s lidmi, co si neváží zdraví, riskují za volantem, či si trvale poškozují zdraví nadužíváním psychotropních látek, alkoholu a nikotinu?

Když to člověk vezme kolem a kolem je to nespravedlivé, že na jedné straně si někdo života neváží a pak jsou tu tací, co třeba mají odžitý velký kus života a i přes všechny nástrahy, bolesti a pády dělají vše pro to, aby mohli žít. Nechtějí se vzdávat a bojují opakovaně do posledního okamžiku, doslova do posledního dechu. Hodně nespravedlivé je, když někomu není umožněno ani zestárnout, natož vidět vyrůstat své děti…

Taťka počátkem tohoto roku hodně sledoval, kdo oslaví stejně jako on tu magickou osmdesátku – kolikrát ani netušil s kým je vlastně vrstevník. Naposledy si četl  o  Josefu Fouskovi, taky vrstevníkovi a jeho textu  k písničce Petra Spáleného:  Až mě andělé… a říkal: „Tak tu bych chtěl na pohřbu!“. Odbyli jsme ho tím, že má blbé hlášky a oči daleko od prdele. Nenechal se odbýt. Argumentoval tím, že nikdy nikdo nevíme, co se stane. Jedna z jeho posledních písniček, kterou si pouštěl přes počítač byl duet Karla Gotta a Semio Rossi La Paloma. Takže bylo logické, jaké dvě skladby se ozývaly ze smuteční síně…

Co se týče Karla Gotta – chtělo to velkou odvahu zveřejnit, co se děje s jeho zdravím. Lze jen doufat, že novináři nebudou lační po senzačních titulcích neb snad každý z nás někdy zažil bolestné chvíle v rodině, kdy mu vadil i pohled lidí natož nějaký dotaz.

Ano – nikdo z nás nikdy nebude žít věčně – mohu si to říkat stále dokola, ale přesto mě odchod taťky hodně zasáhl.  

Útěchou může být je to, že  pokud člověk prožije dlouhý a opravdu naplněný život lze mu to jen přát a možná i trochu závidět, protože  kdo ví, co Bůh chystá?  

 

Autor: Ladislava Šťastná | čtvrtek 12.9.2019 20:20 | karma článku: 26,70 | přečteno: 1056x
  • Další články autora

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Mladý může – starý musí…

...tak nějak se to říká, že, když člověk zaslechne zprávu o úmrtí člověka. V případě Karla Gotta, po oznámení jeho diagnózy, bylo opravdu jen otázou času, kdy titulky novin zaplní zpráva o jeho skonu.

2.10.2019 v 20:20 | Karma: 17,44 | Přečteno: 812x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Na důchody si počkáme a kdo ví, zda se jich dočkáme?

Když ve filmu Což takhle dát si špenát? omládlý Fanda Liška ve škole sděloval, že ho přece musí zajímat jaký bude mít důchod, bylo to úsměvné. Koho by v deseti letech zajímala výše penze, když má do důchodu daleko?

19.9.2019 v 20:20 | Karma: 17,14 | Přečteno: 428x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: "Kdož su boží bojovníci..." aneb taky svádíte boj o hřiště?

Tak si představte, že když jsem byla malá každé poledne (a tuším i půlnoc) zněla tato znělka z kostelní věže. A považte, že naše malé městečko má bojovného ducha stále. Právě bojujeme o rákosníčkovo hřiště.

26.2.2019 v 7:07 | Karma: 14,79 | Přečteno: 480x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Když pod označením luxusu v Praze, pozřu maso z nemocné krávy, ale draze

mám se cítit blaze? No, řeknu vám, že po přečtení titulku o hnijícím mase nemocných krav dovezených z Polska, prodávaných jako argentinské hovězí v pražských luxusních restauracích jsem si řekla,

7.2.2019 v 7:07 | Karma: 22,20 | Přečteno: 864x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: … ach, je potřeba řešit důchodce, ale jak? …

Svěřím se s tím, že jsem zůstala v úžasu ze článku o navrhované penzijní reformě, kdy by bezdětní měli mít nižší důchody...

6.2.2019 v 20:20 | Karma: 34,51 | Přečteno: 1998x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Trumpova potenciální viceprezidentka zastřelila fenu. Byla nevychovaná, napsala

27. dubna 2024  21:46

Guvernérka Jižní Dakoty Kristi Noemová, kterou by si exprezident a předpokládaný republikánský...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 394
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 888x
Kdo jsem? Obyčejná ženská, co téměř šedesát let hlavně vnímá svět kolem sebe a občas má pocit vyjádřit se k situaci ze svého pohledu.

Seznam rubrik