Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak to vnímám já: Hřiště...

Asi nejsem jedinná, kdo si všiml, že dětská hřiště jsou dnes na každém rohu. A nejsou ledajaká. Oproti mému dětství, kdy já znala jen kovové průlezky a kolotoč to už byla nóbl záležitost ve větších městech, se to dneska všude hemží plastovými či dřevěno-plastovými průlezkami...

... a kdyby jenom průlezkami.

Dnes jsou k vidění skluzavky, různé stěny s lanovím, houpací zvířátka na spirále a jiné vychytávky dnešní doby... 

Jo, dnešní děti se mají.

I maminky se mají...

Hřiště a hřišťátka jsou pod okny kdejakého panelového domu. Člověk by si řekl, jak je to hezké - vyjít s capartem ven a rovnou na hřiště - to větší si snadno ohlídáte z okna...

Taky máme hřiště pod okny. Vlastně těsně před vchodem do domu. Je tam slepá ulice, parkovací místa, obrovský dub a relativní klid. Ideální pro dětské hřiště, řekl by jeden. Když jsem přes den v práci, ani nevím jaký je tam provoz - vyjma víkendu či dní, kdy mám dovolenou.

Jsou (tedy, končí) prázdniny a tak je hřiště opravdu hodně frekventované. Dopoledne caparti, odpoledne mladší školní věk a v podvečer ho okupují adolesceti...

Celý den, když máte otevřená okna, se k vám nese řev, pláč, nadávky, ječení, pištění, vyřvávání  a další hlasité projevy potomků lidí.

Minulý týden jsem měla ještě dovolenou a skoro dva dny proležela s ukrutnou migrénou. Přes den, to bylo doslova  utrpení samo o sobě.  Na migrénu jak známo platí tma a klid. Když chodím do zaměstnání, slýchám projevy větších dětí z hřiště vlastně jen chvilku. Ale takto jsem měla celý den v přímém přenosu řev z hřiště a to byla opravdu darda. Celý den! Celý dlouhý den a já  už večer myslela, že vylítnu z kůže. Ten klid nešlo přes den zajistit ani zabalením hlavy do polštáře, léky nezabíraly a projevy z hřiště, které ke mě doléhaly bolest znásobovaly. Doslova jsem šílela bolestí. Ještě, že mám migrénu jen několikrát do měsíce, pomyslela jsem si.

To byl tedy nápad udělat hřiště pod okny paneláku!

V ten moment jsem to proklínala!

Uvědomila jsem si, že každá mladá maminka jásá, když má hřiště u nosu a dítko tak má na dohled. Ale v panelových domech na sídlištích nebydlí jen mladé maminky a malé děti. Napadlo mě, co asi prožívají chronicky nebo třeba onkologicky nemocní nebo staří lidé? Jak asi prožívají dříve narození život na sídlištích, kde jim pod okny vřískají a ječí dnes a denně děti? A kdyby jenom ječely. Oni mají potřebu do všeho bez ustání třískat a ti starší si pouští hlasitě muziku...

Inu dělají to, co zpravidla doma nesmí.

Děti jsou venku od toho, aby se vyskotačily, vykřičely a aby ze sebe vybily přebytečnou energii. Aby něco zažily a užily si s vrstevníky i za cenu slovních šarvátek či překřikování...

Protože doma to nesmí.

Doma se zpravidla chovají jinak. Neříkám slušně, protože ani venku se většinou nechovají neslušně - jenom hlasitě! Ačkoliv kdo ví - třeba jsme jako děti taky byly pro starší generace nadměrně hluční...

Jak jsem uvedla máme hřiště přímo pod okny a v létě otevřená okna a tak ke mě doléhá i to jak spolu děti mluví. To by bylo ovšem na další blog. Nerozumím do čtvrtého podlaží sice každému slovu, ale ty nahlas zařvaná slyším.

Nedávno mě při tancování u plotny docela pobavilo jak nějaká dívčinka hodně nahlas volala:

"No a co? Tak nemáme na nanuka, ale máme na rozdíl od vás na značkové oblečení..."

Povytáhla jsem v údivu obočí a pohlédla na své vytahané maxitriko (samozřejmě neznačkové).

Asi fakt dnešním mladým nerozumím. 

Jsou jiní.

Nebo je to tím, že už dávno nejsem mladá, ale já bych určitě oželela začkové oblečení  a došla bych si v tom vedru koupit nanuka...

 

Autor: Ladislava Šťastná | čtvrtek 28.8.2014 20:20 | karma článku: 8,42 | přečteno: 412x
  • Další články autora

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Mladý může – starý musí…

...tak nějak se to říká, že, když člověk zaslechne zprávu o úmrtí člověka. V případě Karla Gotta, po oznámení jeho diagnózy, bylo opravdu jen otázou času, kdy titulky novin zaplní zpráva o jeho skonu.

2.10.2019 v 20:20 | Karma: 17,44 | Přečteno: 812x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Na důchody si počkáme a kdo ví, zda se jich dočkáme?

Když ve filmu Což takhle dát si špenát? omládlý Fanda Liška ve škole sděloval, že ho přece musí zajímat jaký bude mít důchod, bylo to úsměvné. Koho by v deseti letech zajímala výše penze, když má do důchodu daleko?

19.9.2019 v 20:20 | Karma: 17,14 | Přečteno: 428x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Někdy se ví, co Bůh chystá…

No, řeknu vám otevřeně, že zpráva o nemoci Karla Gotta mě zas tak moc nezaskočila. Už někdy zjara jsem říkala, že se mi nelíbí to, co se okolo zpěváka děje. Když jsem slyšela písničku, co nazpíval se dcerou Carlotte řekla jsem si:

12.9.2019 v 20:20 | Karma: 26,70 | Přečteno: 1055x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: "Kdož su boží bojovníci..." aneb taky svádíte boj o hřiště?

Tak si představte, že když jsem byla malá každé poledne (a tuším i půlnoc) zněla tato znělka z kostelní věže. A považte, že naše malé městečko má bojovného ducha stále. Právě bojujeme o rákosníčkovo hřiště.

26.2.2019 v 7:07 | Karma: 14,79 | Přečteno: 480x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Když pod označením luxusu v Praze, pozřu maso z nemocné krávy, ale draze

mám se cítit blaze? No, řeknu vám, že po přečtení titulku o hnijícím mase nemocných krav dovezených z Polska, prodávaných jako argentinské hovězí v pražských luxusních restauracích jsem si řekla,

7.2.2019 v 7:07 | Karma: 22,20 | Přečteno: 864x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 394
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 888x
Kdo jsem? Obyčejná ženská, co téměř šedesát let hlavně vnímá svět kolem sebe a občas má pocit vyjádřit se k situaci ze svého pohledu.

Seznam rubrik