Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak to vnímám já: Jak se obléci do divadla?

Tak jsem si po mnoha letech (možná po více jak desetil) řekla, že bych mohla na nějaké to divadlo. Ne, že bych se já do nějakého kameného divadla vypravila, ale proč nezajít do Kulturního domu, když herci až z Prahy přijedou až k nám...

Jo, panečku divadlo na malém městě!  To je kapitola sama pro sebe. A co teprve pražáci, žádní ochotníci. To bude chtít hodit se do gala.

Tak nějak podvědomně v sobě mám to, že do divadla se chodí v gala oblečení. Mé bývalé kolegyně, co jezdily na předplatné do divadla, ctily to, že na divadelní představení oblékaly "malé černé".  To, že jdu na divadlo jsem věděla asi měsíc, minimálně ovšem od doby, co jsem měla pořízenou vstupenku. Povedlo se mi na poslední chvíli objednat se na týž den ke kadeřnici. Vlasy jsem měla dlouhé, přerostlé, věčně seplé ve skřipci a to přeci nejde jít za "nóbl dámu" se skřipcem ve vlasech, jako když vylezu z vany. A tak došlo na zkracování. Samozřejmě i na přeliv - léto zase předvedlo svůj um a mé vlasy byly barevnější než stromová alej na podzim. Takže sjednotit barvu a zkrátit - znělo mé zadání. Bylo mi samozřejmě trochu líto, že jsem tak dlouho čekala na dlouhé vlasy a najednou budou zase na ramena, ale co se dá dělat?

Domů jsem se dovlekla s novou hlavou (nikdo si toho nevšiml), nákupem (obsah tašky zajímal věčně hladové dítě) a ihned jsem stoupla k plotně. Normálně bych sepnula vlasy do skřipce, ale "Toť tak, takovou drahotu, abych to hned zničila" a v potu tváře jsem vařila zelnici a pekla cuketovou slanou buchtu.

"Je to holka dobrý, furt máš ještě hodinu a půl" , říkala jsem si když polívka probublávala a cukeťák se pekl a já koukla na kuchyňské hodiny.

Když jsem pak zdolala haldu nádobí a nebylo poznat, kdo je mokrý více, jestli já nebo ty talíře a hrnce, stále jsem ještě měla skoro hodinu času.

"Času dost! Nepanikař! Zvládáš to!" utěšovala jsem sama sebe, aby se mi ze stresování nerozjela migréna a abych místo divadla neodpadla s mokrým hadrem na hlavě. Když jsem pak pozřela poslední sousto polévky a uklidila ze stolu, vlítla jsem do koupelny, že si umyji, alespoň zpocený obličej, abych si mohla nový obličej hodit na ten starý - vanu bych fakt už nestíhala. Jukla jsem do zrcadla. Kdyby mě tak viděla kadeřnice? Takovou dobu se s tím fénovala a já z vlasů měla potem slepené proužky a účes byl ten tam.

"Čtyřicet minut do plánovaného odchodu - klídek! Dej si ještě na uklidněnou kávu a namaluj si ten ksicht," utěšovala jsem se pohledem do zrcátka a střídavým pohledem na hodiny, "do kulturáku to máš 5 minut chůze, stačí, když vyjdeš ve čtvrt, když to v půl osmé začíná a stále budeš mít dost času..."

Uvařila jsem si kávu a vzala tužku na oči, řasenku a obličej byl namalovaný. Káva ovšem ještě stále vařící. Oblékla jsem si černé punčochy, společenské krátké šaty - vínovočerné barvy, došla jsem profénovat mokré vlasy. Pohledem  do zrcadla jsem se ujistila, že už jsem "za dámu". Pravda, výstřih na šatech, které jsem si zhotovila někdy koncem jara a ještě jsem je neměla na sobě, byl trochu odvážnější, ale co? Jsou to společenské šaty. Nasadila jsem decentní bižu náhrdelníček a náušničky, dopila ještě né úplně vychladlou kávu (piji jí skoro ledovou), cákla na sebe nějaký parfém,  strčila jsem do černého  psaníčka: mobil, vstupenku, klíče od bytu a kapesník, obula jsem si černé lodičky a přes šaty jsem si oblékla dlouhý baloňák.

"Jo je to dobrý! Můžeš vyrazit na divadlo!" Ujistila jsem se naposledy pohledem v zrcadle, že odpovídám tomu být vhodně oblečená a upravená. 

A vyrazila jsem.

Stihla jsem to!

Tak málo jsem měla času a stihla jsem to! 

Pochválila jsem se za ten odpolední maraton neb jak známo, nikdo jiný tak neučiní...

Přicházela jsem s velmi dobrým pocitem a s pýchou na sebe sama, jak jsem to všechno krásně zvládla ke Kulturnímu domu. Vžila jsem se do pocitu Popelky, co jde na ples...

Bylo vidět, že od parkoviště a z města  už přicházejí lidé. Jdu akorát. Byla jsem na sebe tak pyšná! Když jsem přicházela blíž, zjistila jsem, že jdu akorát...

..... akorát ale poněkud nastrojená.

Zblízka jsem zjistila, že všichni jsou tak nějak normálně, běžně každodenně oblečení.

"Jdu dobře na divadlo?" Ptala jsem se sama sebe a připadala jsem si jak Renée Zellweger ve filmu Deník Bridget Jonesové, když přišla za zajíčka s bambulkou na zadečku. Tak bambulku na zadečku jsem fakt neměla, ale pocit stejné trapnosti ano.

Houby jako Popelka. Připadala jsem si jako idiot.

Přede mnou šel pán v kostkovaných kraťasech, paní v riflích. Běžné byly mikiny s nápisy. Jen postarší dámy postávaly v hloučcích oblečené v tmavých kalhotech.

Asi jsem tu blbě!

Zčervenala jsem víc, než vínový podklad mých šatů.

Ne jsem tu dobře, ale blbě oblečená!

Asi jsem to dnešní divadlo pojala moc nóbl.

S pocitem strašné hamby jsem si sundala  baloňák a vešla jsem do naštěstí  ještě málo zaplněného sálu. Vypadalo to jako když Jaruš Hanušová v pořadu Možná přijde i kouzelník pronesla onu větu: "Právě jsem si odskočila od plotny". Jenomže s tím rozdílem, že já u té plotny ještě před pár minutami stála.

Už to nikdy neudělám. Tedy to, že za kultůrou na malém městě půjdu "za dámu". Připadala jsem si jako největší exot. Byl to pro mě nepředstavitelný trapas.

          Až půjdu zase někdy (za deset let) na divadlo do Kulturního domu, ani mě nenapadne pojmout to jako událost, na kterou se vhodně obleču, natáhnu černé tesilky a splynu s davem...

Divadelní představení ovšem stálo za to. Pobavila jsem se. A o to tady šlo především. Příště milí umělci už oblečení neřeším...

Autor: Ladislava Šťastná | úterý 30.9.2014 20:20 | karma článku: 17,55 | přečteno: 1543x
  • Další články autora

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Mladý může – starý musí…

...tak nějak se to říká, že, když člověk zaslechne zprávu o úmrtí člověka. V případě Karla Gotta, po oznámení jeho diagnózy, bylo opravdu jen otázou času, kdy titulky novin zaplní zpráva o jeho skonu.

2.10.2019 v 20:20 | Karma: 17,44 | Přečteno: 812x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Na důchody si počkáme a kdo ví, zda se jich dočkáme?

Když ve filmu Což takhle dát si špenát? omládlý Fanda Liška ve škole sděloval, že ho přece musí zajímat jaký bude mít důchod, bylo to úsměvné. Koho by v deseti letech zajímala výše penze, když má do důchodu daleko?

19.9.2019 v 20:20 | Karma: 17,14 | Přečteno: 428x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Někdy se ví, co Bůh chystá…

No, řeknu vám otevřeně, že zpráva o nemoci Karla Gotta mě zas tak moc nezaskočila. Už někdy zjara jsem říkala, že se mi nelíbí to, co se okolo zpěváka děje. Když jsem slyšela písničku, co nazpíval se dcerou Carlotte řekla jsem si:

12.9.2019 v 20:20 | Karma: 26,70 | Přečteno: 1055x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: "Kdož su boží bojovníci..." aneb taky svádíte boj o hřiště?

Tak si představte, že když jsem byla malá každé poledne (a tuším i půlnoc) zněla tato znělka z kostelní věže. A považte, že naše malé městečko má bojovného ducha stále. Právě bojujeme o rákosníčkovo hřiště.

26.2.2019 v 7:07 | Karma: 14,79 | Přečteno: 480x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Když pod označením luxusu v Praze, pozřu maso z nemocné krávy, ale draze

mám se cítit blaze? No, řeknu vám, že po přečtení titulku o hnijícím mase nemocných krav dovezených z Polska, prodávaných jako argentinské hovězí v pražských luxusních restauracích jsem si řekla,

7.2.2019 v 7:07 | Karma: 22,20 | Přečteno: 864x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: … ach, je potřeba řešit důchodce, ale jak? …

Svěřím se s tím, že jsem zůstala v úžasu ze článku o navrhované penzijní reformě, kdy by bezdětní měli mít nižší důchody...

6.2.2019 v 20:20 | Karma: 34,51 | Přečteno: 1998x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Problém malých babyboxů...

Tak mě dnes odpoledne z odpočinkové letargie probralo oznámení, že do pelhřimovského babyboxu včera hodinu před půlnocí někdo odložil skoro desetikilové batole...

19.1.2019 v 20:20 | Karma: 26,76 | Přečteno: 1670x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Soumrak igelitek – aneb bez síťovky do obchodu nelez!

Někdy mi přijde, že se všichni lidi na světě do jediného pomátli. Momentálně v souvislosti s dobou plastovou... Napřed ten, kdo nosil na nákup látkovou tašku byl jak z jiného světa, nyní pomalu budeme pranýřovat ty,

10.1.2019 v 7:07 | Karma: 27,51 | Přečteno: 824x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: …tak schválně: kdy začne hon na padesátnice?

Brouzdala jsem si jen tak po netu a narazila jsem na články s názvy Padesátnici už milovat nemůžu.“ Známý francouzský spisovatel spustil bouři na sítích a Milovat ženy nad padesát je nemožné, tvrdí francouzký spisovatel...

9.1.2019 v 20:20 | Karma: 35,76 | Přečteno: 2727x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Nevěstinec a silikonové panny v Praze

No, když jsem si přečetla titulek, že se v Praze otevírá nevěstinec se silikonovými pannami, řekla jsem si, že navzdory bláznivému počasí, je zcela určitě do apríla daleko!

8.11.2018 v 22:01 | Karma: 39,48 | Přečteno: 4010x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Jak přežít hektično ...

Nemyslím tím teď, jak přežít blížící se období vánočních svátků, ale jak vůbec přežít nějak strašně zrychlený styl života.

7.11.2018 v 21:20 | Karma: 9,97 | Přečteno: 219x | Diskuse| Osobní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Je vítěz ten kdo doběhne nejrychleji? Fakt?

Ještě nedávno jsem si připadala jako dostihová kobyla, co běhala, aby vše stihla: naprat, uvařit, vyžehlit, nakoupit. Do práce - z práce, ani jsem nevěděla, že slunce v únoru taky dokáže už hřát...

18.10.2018 v 20:20 | Karma: 26,38 | Přečteno: 654x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Ty mobily nám byl čert dlužnej!

Tak jsem se dočetla, že se má zpřísnit sankce za telefonování za volantem a vůbec má dojít k novele přestupkového zákona a zákona o provozu na pozemních komunikacích.

25.9.2018 v 7:07 | Karma: 18,28 | Přečteno: 635x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Vratné vajgly

Onehdá jsem někde zaslechla jak je moře plné plovoucích nedopalků, které se do něj dostaly. No, asi takto. Byla jsem u moře naposledy před cca 9 lety ve Francii v Cannes.

24.9.2018 v 20:20 | Karma: 21,28 | Přečteno: 754x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Nedivím se tomu, že se páry rozcházejí – je to přece normální, ne?

Celý národ zaskočila zpráva, že Lucka a Tomáš jsou od sebe. Aby jste rozuměli jsou od sebe Lucie Vondráčková a Tomáš Plekanec? Furt nic? Tak asi nejste znalec zpěvaček ani hokejistů...

8.8.2018 v 20:20 | Karma: 37,26 | Přečteno: 3649x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: K čemu jsou jim titule, když maj prázdný kebule?

Považte, že dneska prý bude vláda projednávat Koncepci občanského vzdělávání v České republice. A nebýt včerejšího komentáře Václava Klause ml. na portálu Novinky. cz, neměla bych o tom ani tušení.

31.7.2018 v 7:07 | Karma: 43,83 | Přečteno: 3917x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Byla jsem na psychiatrii...

"...zítra nevím kdy přijedu, jedu do blázince!" informovala jsem předevčírem telefonicky neteř a ve sluchátku se rozhostilo ticho... "... neboj, já tam jedu pracovně, já se vrátím! " ...raději jsem ihned zareagovala.

13.7.2018 v 7:07 | Karma: 17,60 | Přečteno: 923x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Tak schválně, ještě zdravíte?

Asi všichni známe dva základní pozdravy: "Dobrý den a na shledanou". No, tyhle pozdravy se už nějak moc nenosí - jedná se spíše o formalitu při úředních jednáních. Jinak nezřídka kdy slyšíte pozdravy, kterým občas nerozumíte.

12.7.2018 v 7:07 | Karma: 27,28 | Přečteno: 1421x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Pomáda s prošlou dobou trvanlivosti

Tak si představte, že na mě dneska vyskočil titulek o tom, že slavný muzikál Pomáda vznikl před dlouhými čtyřiceti lety... Je to vůbec možné...???

19.6.2018 v 7:07 | Karma: 17,01 | Přečteno: 489x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Mám ty šaty reklamovat?

Než člověk stačil uklidit vypranou zimní bundu, jaro se ani neohřálo a hned se k nám nasunulo léto...Nu, což o to? Ale jít ze zimní bundy nebo kabátu rovnou do letních šatů to je trochu moc i na mě.

18.6.2018 v 20:20 | Karma: 15,89 | Přečteno: 542x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 394
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 888x
Kdo jsem? Obyčejná ženská, co téměř šedesát let hlavně vnímá svět kolem sebe a občas má pocit vyjádřit se k situaci ze svého pohledu.

Seznam rubrik