Jak to vnímám já: ...ale matka Tereza už tady byla...

2. 07. 2017 20:20:00
Je to docela neštěstí být v dnešní dravé době empatickým člověkem. A je docela bolestné pak zjistit, že se najdou tací, co této vlastnosti jen zneužijí...

...jojo, znáte to - takovou tu radu do života, před nikým se neponižuj a nad nikoho se nepovyšuj! Kdy já bych se se svým zjevem mohla nad někoho povyšovat? Prý jsem: "nezajímavá tuctová šedá myš" dozvěděla jsem se, když skončil před rokem vztah. Hmmm, tak jsem! Z toho si tak budu něco dělat? Tohle pro mě není důvod ke smutnění. Byť šedá myš, nemohla jsem být nepřehlédnutelná, neb jsem trochu narostla. Takže jsem se, ač to nebyl můj záměr, mohla nad někoho povyšovat. Já svou výšku ale chápala jako strategické řešení: viděla jsem dál a pak nemohla jsem se nikomu ztratit v davu...

Je pravdou, ale, že jsem nikdy neuměla "prodat", co znám, co umím, co dokáži a tím pádem jsem byla snadno využitelná... Když dneska vidím opovážlivost a troufalost některých lidí mám na sebe docela vztek!

Ono být slušný a empatický už není ten správný artikl vhodný pro život. Byla jsem slušná, zastávala jsem nějaké morální zásady a dovolila jsem si v poslední dekádě života jediné: mít bez podmínek ráda jednoho chlapa a přijmout jeho dítě zcela za své... Měl zpočátku pocit, že tím, že myslím i na své příbuzné ho asi nemám ráda dost. Jejda, byl vedle jak ta jedle, když mi vyčítal, že nemohu spasit svět a že Matka Tereza už tady byla...

Nakonec jsem musela spasit sama sebe. Dlouho mi trvalo, než jsem přišla na to, že vše, co za poslední dva roky můj bývalý partner dělal, vedlo k tomu, aby mě zošklivil a zesměšnil a ponížil v očích jeho syna, když se mě chtěl zbavit. Normálně by řekl: "hele, potřebuji něco s tebou probrat - náš vztah už nemá smysl..." Jasně, že bych bulela, jasně, že bych dělala scény. Ono to není jen tak opustit dítě, kterému skoro deset let děláte mámu. Ale obešlo by se to bez tyátru okolo, z kterého já ve finále měla vyjít jak nějaká bláznivka. Co si asi tak o mě to dítě nyní myslí? Co mu uchovávají v hlavě? Jaké vzpomínky na mě živí?

Má láska k dítěti nechtěla ani vidět natož slyšet o tom, že je čas to dítě opustit a zachovat mu tak hezké vzpomínky. To jsou ty vzorce chování: neopustíš, co jsi k sobě připoutal!

No, všechno zlé je k něčemu dobré. Rok se s rokem sešel a já aspoň vím, co už nikdy v životě nechci! Já už aspoň vím, že jakmile budu mít pocit, že něco není dle mých představ, tak je to pravda a ne pocit.

Poučila jsem se v tom, že kdo si neváží mé laskavosti, mé empatie a mé oddanosti, ten si mě nezaslouží! A proč bych já měla být ta, co dává a nic nedostává?

Radím dobře a poradím ráda - pryč ze vztahu, kde slýcháte: "Obejmu tě, až já to tak budu cítit..." nebo "Pohladím tě až k tomu budu mít důvod..." případně "Nechválím, když je vše v pořádku nemusím chválit..." a za každou prkotinu si řekne o pochvalu! A kárat umí za každou blbost! A ty naivní výmluvy?

Takže tohle není o vztahu a o soužití. I u mě to bylo o využívání! O manipulaci! Radím - pryč, pryč - dokud je čas!

Dneska už znám svojí hodnotu a ne každý je hoden toho, aby mohl být stále v mé blízkosti. To je dopřáno jen hodně specifickému okruhu lidí a ten okruh se nazývá rodina.

Moje rodina!

Rodina, ve které jsem skoro deset let jen sloužila jejich rozmarům, mě stejně nikdy nepřijala... A nepřijala by mě, ani kdybych se stavěla na hlavu a odpichovala ušima, protože já tehdy nerozluštila to, že jsem nebyla partnerkou, ale jen najatou chůvou a hospodyní. To, co jsem podvědomně cítila a vnímala bylo pravdou. Holou pravdou, kterou mi při rozchodu ten pán sdělil...

... Proto v tom vztahu bylo stále nějaké ale...

...logicky: jsem alergická, jak slyším "ale"!

"Ale" je záminka 1) pro lež, 2) pro odpor či nesouhlas...

Ve svém věku už nemám důvod se ponižovat, natož se povyšovat. A co se týče empatií - tak odcamcaď pocamcaď...protože jestli si někdo zaslouží pozornost, lásku a úctu jsem to na prvním místě já, pak členové mé rodiny ...a pak? Ano - matka Tereza už tu opravdu byla!

..

Autor: Ladislava Šťastná | neděle 2.7.2017 20:20 | karma článku: 18.17 | přečteno: 400x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 26.27 | Přečteno: 463 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 48 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.40 | Přečteno: 298 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 519 | Diskuse
Počet článků 394 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 885

Kdo jsem? Obyčejná ženská, co téměř šedesát let hlavně vnímá svět kolem sebe a občas má pocit vyjádřit se k situaci ze svého pohledu.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...