Děkujeme za pochopení.
L84í76d47a 83T89i21c55h14á
Je vidět, že tu dobrou učitelku češtiny jste měla v páté třídě. Na vyšším stupni to už asi bylo poslabší, protože Vás nenaučili používat správně interpunkci, v textu chybí zhruba 15 čárek, našla jsem i další chyby (třeba 2. os. čísla množného způsobu podmiňovacího správně zní abyste, nikoli aby jste). Ale jinak s Vámi v mnohém souhlasím, sama jsem v době, o které mluvíte, začínala učit, byla to doba neveselá, pro kantory chvílemi odporná, nicméně co se děje ve školách teď, nad tím mi zůstává rozum stát. Naštěstí jsem už jedenáct let v důchodu.
M12i70r49o39s80l27a41v 57S70l52á89m18a
Ten čajový negr (teanegr) mě teda dostal - nebojíte se v dnešní hyperkorektní době používat taková slova
P.S: Teenager, týnejdžr ...
M11a39r27i29e 87Š75í10p25k37o48v76á
Jediné, co mi nesedí, je ta výuka finanční gramotnosti. To je přenesení výchovy z rodiny na školu.
Myslím, že to se dá naučit při kapesném, které je od určitého věku dobré dítěti poskytovat. A naučit ho s ním hospodařit.
L37e20o81n88a 41B81l46a75h75o41v51á
Paní Šípková, jak mohou rodiče naučit děti základy finanční gramotnosti, když mnozí sami nepochopili, že zákon zachování hmoty platí i v tomto směru a nemohou utratit víc, než vydělají. Před pár lety byl na ČT seriál o dlužnících, bylo to hodně poučné.
L93e35o48n14a 75B52l29a23h73o12v57á
Tak já bych si dovolila s obsahem blogu lehce polemizovat.
Začátek normalizace ve školství vůbec nebyl idylický, jak by se mohlo z blogu zdát. Školství bylo jednou z prvních oblastí, kde se roztočilo kolo prověrek, na jehož konci byly stovky kantorů ze škol odejiti. Ti, kteří si nenechali zlomit páteř, neposypali si hlavu popelem a podpisem neztvrdili, že byli pomýlení. V lepším případě skončili na nějaké venkovské škole v Horní Dolní, v horším případě v kotelně nebo u lopaty. Vystřídali je lidé konformní, loajální k Husákovu režimu...
Výrazných změn doznal v 70. letech i vzdělávací program, a to přesto, že ministři školství se opravdu nestřídali. V roce 1976 byly zrušené základní devítileté školy (ZDŠ), které nahradily základní školy (ZŠ), už jen osmileté, s jiným vzdělávacím programem, nazvaným Nová koncepce. V té době došlo k naprosto kuriózní situaci, protože ZDŠ ještě dobíhaly a ZŠ se už rozjely, takže v jedné školní budově sídlily paralelně dvě školy - ZDŠ a ZŠ.
Nová koncepce se do podvědomí veřejnosti zapsala jako "množinová". Vzdělávací program, při jehož tvorbě se nepřihlédlo k připomínkám učitelů, se v prvních letech ověřoval. Oproti předcházejícímu programu, v němž bylo učivo rozložené do devíti let, se totéž penzum učiva muselo vměstnat do osmi roků a přibylo i mnoho dalšího. Na procvičování a upevňování učiva bylo minimum prostoru, osnovy a časové plány byly neúprosné. Výsledek se dostavil záhy: první absolventi nové koncepce měli problémy nejen s násobilkou, tak s i/y, o dalším nemluvě. Po nějaké se době přistoupilo k postupné redukci učiva... Ale první absolventi tohoto vzdělávacího zázraku se často poznají i po letech; dnes jim táhne na padesát a dodnes mnozí z nich zápasí se shodou podmětu s přísudkem, s velkými písmeny atp.
A jednotná škola? Opravdu někdo považuje za ideál, jestliže ve všech mateřských školách v republice, kde se striktně dodržovaly osnovy, šly všechny děti v úterý v 9.00 hodin na WC a pak k umyvadlu?
J55o59s28e94f 23S20l40a76v63í92č22e28k
Jednotná škola nikdy neměla za cíl zajistit, aby děti šly v devět hodin čurat. Jejím cílem bylo, aby ti, co prospěli v první, druhé atd třídě měli cca stejné znalosti.
S98t38a98n74d34a 76N24o76v59á50k
.......Perfektní článek ! Já jsem nastoupil do jednotřídky,(1 - 5.), ročník, poslední rok války. Ještě jsme měli v první třídě němčinu. Měšťanka .... 1.+2. ...3.+4.....poslední ročník zvlᚍ. NEmyslím si že bych o něco přišel, naopak když učitel zadal úkoly a učil další ročníky, tak vnímavé učil už látku dopředu.
Osnovy se dodržovaly, na to dohlížel při pravidelné kontrole školní inspektor. Nevím, jestli tato funkce ještě existuje!
Manželka byla učitelkou, za "totáče", kdy ještě nebyl problém udržet ve třídě kázeň. I když....výjimky také byly, ale vzala žáka za dveře a ručně si to s ním vyřídila. Nikdo si nestěžoval.
Když dnes sleduji ty ofrklé fracky, kteří nemají k učitelům žádnou úctu, je mi zle. My jsme učitele a všechny starší zdravili už zdaleka. NO.........nebyla to krásná doba?
V67l34a61d37i95m49í84r 28H63r62u18b33ý
Pravda. Jen nevím, zda by se líbily ty jednotné osnovy. Vypracované současnými génii na MŠ.
S43t81a62n50d62a 64N11o74v34á64k
....V tom s Vámi Vladimíre, souhlasím! Už ta inkluze Valachové......zvrhlost na entou .
P16e49t75r 75Š77i94n46d59e35l97á15ř
Naštěstí stále platí, že vysokoškolský titul není patentem na rozum.
V90l93a42d85i23m89í91r 45H39r58u20b74ý
Ale na stoupnutí sebevědomí těch hloupějších a zejména na vyšší tabulkové zařazení ano.
M94i26r21e82k 23T58u74r83e25č12e51k
No prece si ho pridaji ke jmenu na postovni schranku, aby vsichni vedeli...A to je "cool"...
T55o86m30á72š 17V32o26d13v81á34ř37k90a
Je hezké, že vzpomínáte na svou češtinářku, ale ta by Vám nejspíše jemně vyčetla gramatickou hrubici... totiž osobnosti byly(nikoli byli)....ale berte to jako takový přátelský štulec. Jinak samozřejmě souhlas s blogem. A karma .
B68l17a76n51k20a 82Š88i35k32u95l73o79v58á
podobně: "mladé dámy neviděly (nikoliv neviděli). Jinak souhlas i karma.
P65e21t32r 10K59o24r88e87c51k86y
Na základní škole jsem bohužel neměl žádný vzor v učitelích, až na střední jsem narazil na ty správné osoby se zájmem a přirozenou autoritou a na vysoké škole jsem potkal taky kapacity a skutečně platilo čím větší hlava, tím normálnější, prímový člověk.
Nevím jestli je to v lidech (prý učitelé mají nízké platy, neumím to posoudit), nebo je chyba v systému. Ve státech si rodiče hodně vybírali školy a vozili své děti kilometry od svého bydliště. Vnoučata začnou chodit v tomto roce do školy,tak to budeme schopni posoudit ....
S97t92a27n84i22s22l54a37v 49L66á35t51a75l
Já jsem měl to štěstí na ZDŠ, kde byli i slušní učitelé. Třeba učitel češtiny učil po škole šachy a dokázal přeskočit řadu lavic (pouze na šířku) i v 55ti letech. Většina starých učitelů byli tvrďáci, co odučili - tak to vyžadovali i od žáků a dalo se s nimi žít.
Taky jsme měli i jiné dárečky:
- učitele ruštiny, co do roku 68 vykládal, jaký je v SSSR bordel a po roce 69 jezdil po školách a vykládal opak ...
- učitele zeměpisu a češtiny, co házel klíče žákům do hlavy a mlátil tenkou trubkou (náhrada ukazovátka) do lavic (i zad dětí). Omlouval to tím, že byl v koncentráku ...
- učitele pozemků a dílen, který neměl ani výuční list a jeho jediná kvalifikace byl členský průkaz strany... (starší ročníky mu telefonicky několikrát ročně objednávali uhlí a v uhelných skladech to rádi splnili, i když věděli, že si asi sám neobjedná několik aut uhlí za rok. Vysypali mu to před bránu a hotovo).
- Počet článků 394
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 888x