Jak to vnímám já: Piju, piješ, pijeme...

...hele taky vám přijde, že najednou jsou nějaká strašná vedra a připadáte si jak na Sahaře, kdy se plazíte za douškem osvěžující chladné vody nebo jiného moku, eventuelně za něčím osvěžujícím...

...zrovínka včera jsem se potkala s kamarádkou a jejím mužem. Vlekli se v odpoledních hodinách na nákup, kdežto já z oční ordinace a z optiky. Bylo kolem 17 hodiny a z rozpáleného asfaltu uprostřed města sálalo neskutečné teplo. Poznamenala jsem, že si z dětství nebo z mládí nepamatuji, že by bývala kdy taková vedra, aby všude mívali ventilátory, když už budovy nejsou vybaveny klimatizací...

...asi jsem to vedro i v přeplněném autobuse před více jak třiceti lety snášela jinak. Nebo nebývaly po sobě jdoucí dny, kdy se slunce opíralo do asfaltu a budov tak urputně...

Taky kam moje paměť sahá si nevzpomínám, že by do nás někdo hustil jak moc toho máme vypít!

 Proč taky?Byli jsme svéprávní a pilo se, když byla žízeň. Plastové láhve s vodou nebyly (to je nóvum posledních desetiletí) a nepamatuji si, že by někdo sebou všude tahal limonády nebo minerálky ve skleněných lahvích.

Inu je jiná doba.

Je módní a taktéž nutné stále se zavlažovat!

Prý na to existují výpočty, a prý podle váhy jedince...

Optimální prý je vypít minimálně dva litry tekutin denně a pokud možno obyčejné vody. Nejenom že si naředíme moč a zabráníme vzniku ledvinových kamenů, ubráníme se otokům, kolapsům z vedra a taky chráníme sliznici před vstupem bakterií v období kdy řádí bacily. To, že prý je něco v našem těle s pitným režimem špatně se pozná dle barvy moči a taktéž dle frekvence vyprazdňování, která by měla být každé dvě hodiny...

No asi takto - není třeba panikařit, když nevypiji tři litry - to zkrátka nedá ani omylem. Zkoušela jsem to v době chřipek a přetrvávajícího suchého kašle, kdy jsem měla pocit, že se vnitřně utopím a to jsem začínala pít druhou láhev o obsahu 1,5 litru. Není třeba propadat depkám, že nevypiji více jak dva litry vody, ani když si na malou odskočím až za 4 hodiny. Nejsme všichni naprogramovaní stejně. Někdo pije když má žízeň, někdo pije stále, někdo upřednostňuje "kohoutkovku" třeba i se šťávou, jiný minerálky a někdo jen zlatavý mok. Pít se zkrátka musí.

V podstatě pijeme všichni. Neslyšela jsem, že by v české kotlině někdo umřel žízní.

 Je jen s podivem, kolik lidí (odborníků) najednou má potřebu ostatním mluvit do všechno: do oblékání, do líčení, do stravování a do pití.... Prý není nijak podložené, že se musí vypít více jak dva litry tekutin denně, že signálem je hlavně žízeň. A tomu bych věřila. Jsou dny, kdy nemám ani v horku enormní potřebu pít a naopak jsou dny, kdy třeba v zimním období mám žízeň jako trám.

Ale zatím, zatím ještě si svůj pitný režim reguluji podle svých potřeb.

Ačkoliv možná v budoucnu budeme všichni pod drobnohledem, zda  správně tělu dodáváme tekutiny a budeme pod odborným dozorem zda i to, co naše tělo vyloučí odpovídá jeho příjmu.

Možná není ani daleko doba, kdy se budeme učit řízeně dýchat, tak aby jsme neohrožovali životní prostředí, protože to zase bude nějaký módní trend. Zaslechla jsem onehdá, že lidi neumějí dýchat.

Takže už jen chybí nějaká vědecká studie a šíření do světa, jak moc je tělu a okolí prospěšné umět dýchat...

Nenechte se nikým zblbnout: dýchat, pít a vylučovat člověk umí od narození!

Autor: Ladislava Šťastná | sobota 3.6.2017 20:20 | karma článku: 20,76 | přečteno: 759x
  • Další články autora
  • Počet článků 394
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 888x
Kdo jsem? Obyčejná ženská, co téměř šedesát let hlavně vnímá svět kolem sebe a občas má pocit vyjádřit se k situaci ze svého pohledu.

Seznam rubrik