Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak to vnímám já: Chtěla bych být tučňákem...

Nevím jak vám, ale mě to v pátek třináctého ráno cestou do práce klouzalo. A fučel takový vítr, že jsem s povděkem přijala své kila navíc, jinak bych do práce s větrem v protisměru asi nedošla...

...nad ránem mě vzbudil šílený hukot. Přemýšlela jsem, co to je a uvědomila jsem si, že vítr. Aha, oni ho vlastně předpovídali. Když jsem vylezla z pelíšku (a to s pocitem, že tento týden je to fakt už naposledy) musela jsem se ujistit, že neprší anebo, že není ledovka. No za okny to vypadalo na oblevu, tak jsem i tu svou hučku, co jsem si nedávno koupila, nechala doma. Nedobře jsem udělala. Když mám hučku, lépe vidím!

Vysvětlím!

Když mám hučku nelítají mi vlasy do očí, jako dneska ráno, kdy díky větru jsem přes vlasy skoro neviděla na cestu.

To ovšem nebyl ten největší problém.

 Horší bylo, že na vyfoukaných místech byla mokrá sněhová udusaná přikrývka pěkně kluzká...

Kdyby jste věděli, jakou zažívám fóbii, když mám klouzavo pod nohami, vůbec by jste se nedivili mému výrazu a chápali by jste mé obavy. Na Tři krále to bylo dvacet let, co jsem si na náledí způsobila otřes mozku a narazila kostrč. Od té doby mám panický strach...

To vám zdřevění nohy, buší srdce a funím si na brejle tak, že nevidím vůbec nic. Šouravými kroky se na rovině posouvám kupředu, ale jak přijde cesta z kopce, jsem v koncích. Pot, děs, běs, beznaděj!!! Vzpomenu si na ten pád a na tu bolest a nejsem schopná udělat krok. Kde to jde posouvám se podél plotů nebo po trávnících a myslím na to, abych nespadla, protože jiné to je, když si namlátíte v pětatřiceti a jiné, když je vám o dvě dekády let více.

Dneska jsem se dočetla, že se máme na náledí pohybovat jako tučňáci, máme nejenom napodobovat styl jejich kolébavé chůze a dělat krátké kroky s došlapem na celou nohu, ale i chodidla mít špičkami od sebe, nohy mít rozkročené na šíři boků a jít mírně do podřepu s těžištěm těla dopředu a ruce vyndat s kapes a paže dát od těla...Natrénovala jsem si  podivný stoj a zkusila chůzi po tučňákovsku...

...no děsnej pohled...

... připadala jsem si jako dement. Vidět mě takto někdo jít bude si myslet, že jsem totálně zmagořila nebo nestihla dojít na velkou. Dělat malé kolébavé kroky, to bych musela vstávat o hodinu dříve, abych měla dost času na přesun. Já totiž chodím rychle a dělám dost dlouhé kroky a to prý je špatně - tedy při náledí... Jinak moje nová o dvacet let mladší kolegyně mi nestačí a tvrdí, že jí utíkám....Stále si říkám, že už mám věk na to chodit pomalu, ale moc mi to nejde, ačkoliv už taky někdy nasadím tempo "vyhlídkového letu". To když jdu z práce a chci odhodit starosti...a zrovna se netáhnu s nákupem, tak se loudám a jdu co noha nohu mine a užívám si čerstvého vzduchu...

Ještě jednou jsem pak zkusila chůzi jako tučňák a usoudila jsem, že jako tučňák možná chodit mohu, není to zas tak složité, ale silně pochybuji, že to zabrání pádu.Tučňák je mrňavý a široký...kdežto já jsem jen široká. Na to, abych si mohla hrát na tučňáka bych musela mít ještě několik desítek kil navíc...

,,,zklamaně jsem zavrhla pomyšlení na to, že na náledí budu tučňákem...

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ladislava Šťastná | sobota 14.1.2017 7:07 | karma článku: 15,28 | přečteno: 261x
  • Další články autora

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Mladý může – starý musí…

...tak nějak se to říká, že, když člověk zaslechne zprávu o úmrtí člověka. V případě Karla Gotta, po oznámení jeho diagnózy, bylo opravdu jen otázou času, kdy titulky novin zaplní zpráva o jeho skonu.

2.10.2019 v 20:20 | Karma: 17,44 | Přečteno: 812x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Na důchody si počkáme a kdo ví, zda se jich dočkáme?

Když ve filmu Což takhle dát si špenát? omládlý Fanda Liška ve škole sděloval, že ho přece musí zajímat jaký bude mít důchod, bylo to úsměvné. Koho by v deseti letech zajímala výše penze, když má do důchodu daleko?

19.9.2019 v 20:20 | Karma: 17,14 | Přečteno: 428x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Někdy se ví, co Bůh chystá…

No, řeknu vám otevřeně, že zpráva o nemoci Karla Gotta mě zas tak moc nezaskočila. Už někdy zjara jsem říkala, že se mi nelíbí to, co se okolo zpěváka děje. Když jsem slyšela písničku, co nazpíval se dcerou Carlotte řekla jsem si:

12.9.2019 v 20:20 | Karma: 26,70 | Přečteno: 1056x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: "Kdož su boží bojovníci..." aneb taky svádíte boj o hřiště?

Tak si představte, že když jsem byla malá každé poledne (a tuším i půlnoc) zněla tato znělka z kostelní věže. A považte, že naše malé městečko má bojovného ducha stále. Právě bojujeme o rákosníčkovo hřiště.

26.2.2019 v 7:07 | Karma: 14,79 | Přečteno: 480x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Když pod označením luxusu v Praze, pozřu maso z nemocné krávy, ale draze

mám se cítit blaze? No, řeknu vám, že po přečtení titulku o hnijícím mase nemocných krav dovezených z Polska, prodávaných jako argentinské hovězí v pražských luxusních restauracích jsem si řekla,

7.2.2019 v 7:07 | Karma: 22,20 | Přečteno: 864x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Hokej pohlídá 1200 policistů. V sobotu je zaměstná pražské derby a Rammstein

7. května 2024  13:04,  aktualizováno  13:34

Praha a Ostrava se skoro na tři týdny promění na hlavní města světového hokeje. Od pátku 10. května...

Železniční koridor na Moravu stojí, vlak v Pardubicích usmrtil člověka

7. května 2024  13:23

V Pardubicích po poledni vlak srazil a usmrtil člověka. Provoz na železničním koridoru na Moravu je...

Putin se na inauguraci ujal dalšího mandátu, předloží jméno příštího premiéra

7. května 2024  10:11,  aktualizováno  13:19

Ruský prezident Vladimir Putin při úterní okázalé inauguraci v Kremlu zahájil svůj pátý mandát v...

Na Pražském okruhu se převrátil náklaďák, přes svodidla omezuje oba směry

7. května 2024  11:14,  aktualizováno  13:18

Na druhém kilometru Pražského okruhu u Jesenice havarovalo nákladní auto, které se převrátilo na...

  • Počet článků 394
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 888x
Kdo jsem? Obyčejná ženská, co téměř šedesát let hlavně vnímá svět kolem sebe a občas má pocit vyjádřit se k situaci ze svého pohledu.

Seznam rubrik