Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak to vnímám já: A až budou makat roboti, co budou dělat lidi?

Zaskočil mě článek o tom, že v Číně fabrika na výrobu mobilních telefonů nahradila 600 lidí šedesáti robotickými pažemi...To není sci-fi, ale skutečnost!  

...ty jo, co budou dělat všichni lidi, až je nahradí robotické paže ve fabrikách? A kdyby jen ve fabrikách, oni prý i roboti slouží seniorům...

Napadlo mě, co bude se všemi nezaměstnanými? Z čeho budou žít? Z čeho budou platit vše, co jeden platit musí?

Prý i Evropu čeká více robotů a výhledově se počítá s volnými (nepracovními svátky). Popustila jsem uzdu své fantazii a představila si budoucnost v řádu nějakého čtvrtstoletí, kdy se vypravím  třeba na nákup  a v městské hromadné dopravě mě uvítá robotický řidič, u pokladny bude sedět robotická pokladní, u přepážky na poště robot. V parku potkám roboty za kočárky ale i za vozíky se seniory...

...přijdu pak domů a uvítá mě robotický domácí, odloží mi kabát, uvaří kávu položí přede mne  a robotickým hlasem se mě zeptá na další přání...

"...chtěla bych si s někým popovídat..."

uslyším vytáčení  a ozve se robot, že dotyčné, které jsem volala, se neudělalo nejlépe a šla si lehnout...

"chci mluvit s někým tváří v tvář"

Robotické stvoření zabliká všemi diodami a nesouhlasně zapíská, protože to bude vyšší inteligence, které se dotkne, že ho nepovažuji za rovnocenného parťáka...

"Chci mluvit  s člověkem, víš? Normálně pokecat, zavzpomínat na staré časy..."

"Člověk? Homo sapiens sapiens, průměrná délka života  dříve ženy 83 let muži 76 let a nyní ojediněle 100 let, ale většinou se nedožívají šedesátky, náchylní k nemocem, infekcím, rozbitní a neopravitelní... S tím ty chceš mluvit?"

"Ano.."

...Tak snad doufám, že to je mylná představa a s těmi roboty to bude jinak.

Abych nezapomněla, ještě jsem letos nesvolala náš "babinec", musíme s holkama dát řeč..

Autor: Ladislava Šťastná | středa 8.2.2017 7:07 | karma článku: 14,95 | přečteno: 421x
  • Další články autora

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Mladý může – starý musí…

...tak nějak se to říká, že, když člověk zaslechne zprávu o úmrtí člověka. V případě Karla Gotta, po oznámení jeho diagnózy, bylo opravdu jen otázou času, kdy titulky novin zaplní zpráva o jeho skonu.

2.10.2019 v 20:20 | Karma: 17,44 | Přečteno: 812x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Na důchody si počkáme a kdo ví, zda se jich dočkáme?

Když ve filmu Což takhle dát si špenát? omládlý Fanda Liška ve škole sděloval, že ho přece musí zajímat jaký bude mít důchod, bylo to úsměvné. Koho by v deseti letech zajímala výše penze, když má do důchodu daleko?

19.9.2019 v 20:20 | Karma: 17,14 | Přečteno: 428x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Někdy se ví, co Bůh chystá…

No, řeknu vám otevřeně, že zpráva o nemoci Karla Gotta mě zas tak moc nezaskočila. Už někdy zjara jsem říkala, že se mi nelíbí to, co se okolo zpěváka děje. Když jsem slyšela písničku, co nazpíval se dcerou Carlotte řekla jsem si:

12.9.2019 v 20:20 | Karma: 26,70 | Přečteno: 1056x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: "Kdož su boží bojovníci..." aneb taky svádíte boj o hřiště?

Tak si představte, že když jsem byla malá každé poledne (a tuším i půlnoc) zněla tato znělka z kostelní věže. A považte, že naše malé městečko má bojovného ducha stále. Právě bojujeme o rákosníčkovo hřiště.

26.2.2019 v 7:07 | Karma: 14,79 | Přečteno: 480x | Diskuse| Ostatní

Ladislava Šťastná

Jak to vnímám já: Když pod označením luxusu v Praze, pozřu maso z nemocné krávy, ale draze

mám se cítit blaze? No, řeknu vám, že po přečtení titulku o hnijícím mase nemocných krav dovezených z Polska, prodávaných jako argentinské hovězí v pražských luxusních restauracích jsem si řekla,

7.2.2019 v 7:07 | Karma: 22,20 | Přečteno: 864x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 394
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 888x
Kdo jsem? Obyčejná ženská, co téměř šedesát let hlavně vnímá svět kolem sebe a občas má pocit vyjádřit se k situaci ze svého pohledu.

Seznam rubrik